středa 13. března 2013

Nebezpečí tzv. "Komfortní zóny"

Dnes chci vyzdvihnout problém který čas od času mývá každý investor.
Tento tzv. pocit komfortní zóny znamená že uvěříte programu natolik až máte pocit že je naprosto bezpečné investovat a  začnete porušovat svoje zásady.
Nejčastěji ho mývají lidé kteří nemají vůbec žádné povědomí o tom co jsou internetové HYIPy a když na nějaký takový HYIP narazí, tak uvěří každému slovu které se tam dočtou. 
Je nutné pochopit že všechno co se na stránkách investičního programu dočtete o zhodnocování peněz na burze, nebo investováním do jiných businessů, nebo do drahých kovů a kamenů, jsou LŽI. Z 99% jde vždy o klasické ponzi schéma kdy ten co přijde do programu dříve, vydělává na těch co přijdou po něm.  
Jenže stává se to mnohdy i investorům kteří už jsou ostřílení profíci a investují už léta. Čas od času každý uvěří nějakému programu, ať už je to díky přístupu admina, nebo kvůli dokonalosti příběhu o zhodnocování investice, důvodů může být spousta.
Dokonalý příklad toho je třeba Uinvest, tento program funguje od roku 2010 (řikají že od r.2007, ale online je od 2010).  Na všech velkých HYIP fórech a všemožných blozích jsou vedeny vášnivé diskuze o tom jestli je uinvest legitimní firma nebo jen lepší HYIP a spousta investorů jim slepě věří a reinvestují velké částky.
Faktem ale zůstává, že uinvest začal v.r. 2010 nejdříve reklamou na HYIP monitorech, pak je ale brzy zrušili. Další fakt je že investoři prověřovali některé firmy u kterých uinvest prodává podíly a třeba majitel benzínových stanic u kterých uinvest nabízel financování o uinvestu nic nevěděl a nikomu prý žádné podíly benzínek nikdy neprodal.
A v neposlední řadě je velmi nepravděpodobné že by vám majitel nějaké společnosti vyplácel až 15% měsíčně z vaší investované částky a to mnohdy i na neomezeně dlouho, což uinvest nabízí.
Jeden veterán investor co s ním komunikuji na SKYPu mi napsal, že i přes tyto fakta uinvestu slepě věřil a porušil svojí zásadu neinvestovat většinu do jednoho programu a vložil tam 80% svého kapitálu, což u něj byla opravdu velká částka. 
No jenže po chvíli mu to začalo docházet a uvědomil si že i když má uinvest velice silnou podporu té jejich pohádky, tak má všechny aspekty HYIPu a polovinu podílů prodal. 
Taky mi napsal že si tuhle důvěru v uinvest vysvětluje tím, že po těch letech kdy investuje do těchto programů kterým nevěří ani slovo, už prostě asi podvědomě chtěl něčemu uvěřit a tak uvěřil. Jenže naštěstí má svoje zásady peníze brzy vybral a i když uinvest jede stále dál, tak on investuje jen podle svých zásad. (Každý by měl mít při investování svoje zásady, čti moje ZDE)
V tomto případě by to dopadlo dobře, i kdyby peníze nevybral, jelikož uinvest trvá od té doby další rok. 
Nicméně je i velká spousta investorů kteří se už třeba jen z nudy kterou long-term programy (nejbezpečnější na investování) obnášejí, pouští do krátkých programů které slibují mnohdy i 10% denně. Tyto adrenalinové short-termy ale většinou končí velice brzy a málokdo na nich vydělá. 
Chtěl jsem toto zamyšlení napsat, protože jsem nedávno investoval $500 do MegaMoneyHybrid(MMH)
do programu kterému jsem také uvěřil natolik že jsem reinvestoval všechny peníze celých 5 dní, i když jsem si řekl že budu reinvestovat jen 24 hodin. Uvěřil jsem tomuto programu natolik že jsem porušil svojí zásadu, nejdřív dosáhnou BEP (break even point-rentability/neboli návratu investice) a pak teprve reinvestovat.
Jestli by se to vyplatilo nebo ne, to se dozvím až časem, ale probral jsem se a začal jsem vše (vše ne jelikož 25% musíte reinvestovat vždy) vybírat.
Admin MMH je také admin FastCashMega (FCM) a PipMega a jelikož FCM zřejmě brzy začne SCAMOVAT (neboli se hroutit), tak se může stát že admin peníze z MegaMoneyHybrid (MMH) použije na kolabující FCM. I když admin Peter tvrdí, že to neudělá, tak ale co kdyby jo? Nikdy jsem ho neviděl, znám ho jen skrze emailovou komunikaci, tak proč bych mu měl všechno věřit? Má moje peníze, takže musím být přece opatrný ne?
Prostě pokud chce někdo v HYIPech vydělávat tak musí být nedůvěřivý, opatrný a dodržovat svoje zásady, to je jediný způsob jak se v tomto světě udržet a vydělat.


PS: i když momentálně investice do uinvestu nedoporučuji, tak sem se rozhodl že o nich příště něco napíšu.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Do komentářu je zakázáno dávat jakýkoliv odkaz/URL adresu. Každý takový odkaz chápu jako spam a hned ho mažu.